Private Homepage von Dr. rer. pol. Dipl.-Psych. Athanasios Mazarakis  
     
   
 

Nach Jahren


    2019

  1. Lemke, S., Peters, I., & Mazarakis, A. (2019). “If you use social media then you are not working” – How do social scientists perceive altmetrics and online forms of scholarly communication? [Blog post]. Abgerufen von https://blogs.lse.ac.uk/impactofsocialsciences/2019/03/20/if-you-use-social-media-then-you-are-not-working-how-do-social-scientists-perceive-altmetrics-and-online-forms-of-scholarly-communication/
  2. Lemke, S., Mehrazar, M., Mazarakis, A., & Peters, I. (2019). “When you use social media, you are not working“: Barriers for the Use of Metrics in Social Sciences. Frontiers in Research Metrics and Analytics, 3:39, 1-18.
  3. Hall, M., Derrick, D. C., & Mazarakis, A. (2019). Introduction to the Minitrack on Collaboration via Social Media. Proceedings of the 52nd Hawaii International Conference on System Sciences - HICSS 52 (S.174-176).
  4. 2018

  5. Mazarakis, A., Nuredini, K., & Peters, I. (2018). Fake Science im Selbstversuch: Die Tricks der Predatory Journals [Blog post]. Abgerufen von https://www.zbw-mediatalk.eu/de/2018/12/a-self-expriment-in-fake-science-the-tricks-of-predatory-journals/
  6. Lemke, S., Mehrazar, M., Mazarakis, A., & Peters, I. (2018). Are There Different Types of Online Research Impact? Proceedings of the 81st ASIS&T Annual Meeting of the Association for Information Science & Technology(S. 282-289).
  7. Shema, H., Mazarakis, A., Hahn, O., & Peters, I. (2018). Retractions from altmetric and bibliometric perspectives. Proceedings of the Workshop "altmetrics 18" at the 5th Altmetrics Conference (5:AM) (S. 1-11).
  8. Mazarakis, A., & Bräuer, P. (2018). Die Wissenschaft retten und dabei Spaß haben [Blog post]. Abgerufen von https://lab.sub.uni-goettingen.de/gamification.html
  9. Mazarakis, A., Jent, S., Bartel, A., & Janneck, M. (2018). Gam-R – Gamification Reloaded. In Dachselt, R., & Weber, G. (Hrsg.), Mensch und Computer 2018 – Workshopband (S. 99–102). Bonn: Gesellschaft für Informatik e. V.
  10. Bräuer, P., & Mazarakis, A. (2018a). AR in order-picking – Experimental Evidence with Microsoft HoloLens. In Dachselt, R., & Weber, G. (Hrsg.), Mensch und Computer 2018 – Workshopband (S. 361–368). Bonn: Gesellschaft für Informatik e. V.
  11. Bräuer, P., & Mazarakis, A. (2018b). Gamification und Augmented Reality für Lagerprozesse. In Dachselt, R., & Weber, G. (Hrsg.), Mensch und Computer 2018 – Workshopband (S. 103–111). Bonn: Gesellschaft für Informatik e. V.
  12. Hall, M., Mazarakis, A., Chorley, M., Caton., S. (Hrsg.). (2018). Special Issue on Following User Pathways for the International Journal of Human-Computer Interaction, 34(10), 895-969.
  13. Hall, M., Mazarakis, A., Chorley, M. J., Caton., S. (2018). Editorial of the Special Issue on Following User Pathways: Key Contributions and Future Directions in Cross-Platform Social Media Research. International Journal of Human-Computer Interaction, 34(10), 895-912.
  14. Mehrazar, M., Kling, C. C., Lemke, S., Mazarakis, A., & Peters, I. (2018). Can We Count on Social Media Metrics? First Insights into the Active Scholarly Use of Social Media. Proceedings of the 10th ACM Conference on Web Science - WebSci´18 (S. 215-219). New York, NY, USA: ACM.
  15. Mazarakis, A. & Bräuer, P. (2018). Gamification is Working, But Which One Exactly? Results from an Experiment with Four Game Design Elements. Proceedings of the Technology, Mind and Society Conference "TechMindSociety´18" (S. 22:1). New York, NY, USA: ACM.
  16. 2017

  17. Lemke, S., Mehrazar, M., Peters, I., & Mazarakis, A. (2017). Evaluating Altmetrics Acts through their Creators – How to Advance? Proceedings of the Workshop "altmetrics 17" at the 4th Altmetrics Conference (4:AM) (S. 1–3).
  18. Beucke, D., Gottschling, M., Krausz, A., Kusche, M., Lemke, S., Lindner, D., Mazarakis, A., Mehrazar, M., Orth, A., Peters, I., Weller, K. & Zagovora, O. (2017). Exploring the Meaning and Perception of Altmetrics. Proceedings of the 4th Altmetrics Conference (4:AM) (S. 1).
  19. Mazarakis, A. & Bräuer, P. (2017). Welche Gamification motiviert? Ein Experiment zu Abzeichen, Feedback, Fortschrittsanzeige und Story. In T. Köhler, E. Schoop, & N. Kahnwald (Hrsg.), GeNeMe´17 – Gemeinschaften in Neuen Medien (S. 246–255). Dresden: TUDpress.
  20. Besonders ausgezeichneter Beitrag vom Programmkomitee

  21. Lemke, S., & Mazarakis, A. (2017). Analyse wissenschaftlicher Konferenz-Tweets mittels Codebook und der Software Tweet Classifier. In T. Köhler, E. Schoop, & N. Kahnwald (Hrsg.), GeNeMe´17 – Gemeinschaften in Neuen Medien (S. 95–104). Dresden: TUDpress.
  22. Besonders ausgezeichneter Beitrag vom Programmkomitee

  23. Mazarakis, A. (2017). Gamification: Eine experimentelle Untersuchung der Spielelemente Abzeichen und Story. In M. Burghardt, R. Wimmer, C. Wolff, & C. Womser-Hacker (Hrsg.), Mensch & Computer 2017 - Tagungsband (S. 3–13). Bonn: Gesellschaft für Informatik e.V.
  24. Mazarakis, A., & Peters, I. (2017). Facebook und seine Tücken – ein Experiment an einer Bibliothek. In M. Burghardt, R. Wimmer, C. Wolff, & C. Womser-Hacker (Hrsg.), Mensch & Computer 2017 - Tagungsband (S. 321–325). Bonn: Gesellschaft für Informatik e.V.
  25. Blümel, I., Heck, T., Heller, L., Mazarakis, A., Peters, I., Scherp, A., & Weisel, L. (2017). Open Science in Higher Education. Open Science Conference. Open Science Conference (S.1)
  26. Heck, T., Blümel, I., Heller, L., Mazarakis, A., Peters, I., Scherp, A., & Weisel, L. (2017). Data set for the survey: Open Science in Higher Education. Zenodo. http://doi.org/10.5281/zenodo.400518

  27. 2016

  28. Peters, I., & Mazarakis, A. (2016). Twittern bei wissenschaftlichen Konferenzen: Männer sind anders, und Frauen auch. b.i.t.online, 19(5), 408-411.
  29. Mazarakis, A., Lemke, S., & Peters, I. (2016). Tweets and Scientific Conferences: The Use Case of the Science 2.0 Conference - Revisited. In Bernadas, C., & Minchella, D. (Hrsg.), Proceedings of the 3rd European Conference on Social Media (ECSM 2016) (S. 214–222). Reading, UK: Academic Conferences and Publishing International Limited.
  30. Hall, M., Mazarakis, A., Peters, I., Chorley, M., Mai, J.-E., Caton, S., & Strohmaier, M. (2016). Following User Pathways: Cross Platform and Mixed Methods Analysis in Social Media Studies. Proceedings of the 2016 CHI Conference Extended Abstracts on Human Factors in Computing Systems (CHI EA '16) (S. 3400–3407). New York, NY, USA: ACM.
  31. Hansson, K., Muller, M., Altamurto, T., Irani, L., Mazarakis, A., Gupta, N., & Ludwig, T. (2016). Crowd Dynamics: Exploring Conflicts and Contradictions in Crowdsourcing. Proceedings of the 2016 CHI Conference Extended Abstracts on Human Factors in Computing Systems (CHI EA '16) (S. 3604–3611). New York, NY, USA: ACM.
  32. Lemke, S., Mazarakis, A., & Peters, I. (2016). Data sets for the VfS-Jahrestagung 2014 and the Science 2.0 Conference 2014 and 2015. In Bruns, A., Moon, B., Paul, A., & Münch, F., Towards a typology of hashtag publics: a large-scale comparative study of user engagement across trending topics, Communication Research and Practice, 2(1), (S. 20–46).
  33. Mazarakis, A. (2016). Als Roboter in den USA: Eine etwas andere Konferenzteilnahme [Blog post]. Abgerufen von https://www.zbw-mediatalk.eu/2016/05/als-roboter-in-den-usa-eine-etwas-andere-konferenzteilnahme/
  34. Hansson, K., Muller, M., Altamurto, T., Light, A., Mazarakis, A., Gupta, N., & Ludwig, T. (2016). Toward a Typology of Participation in Crowdwork. Proceedings of the 19th ACM Conference on Computer-Supported Cooperative Work and Social Computing (CSCW 2016) Companion (S. 515-521). New York, NY, USA: ACM.
  35. Lemke, S., Mazarakis, A., & Peters, I. (2016). Characteristics of Twitter Usage at Scientific Conferences. Proceedings of the 18th General Online Research Conference (GOR 2016) (S. 34–35). Dresden: Deutsche Gesellschaft für Online-Forschung (DGOF).

  36. 2015

  37. Mazarakis, A. (2015). Using Gamification for Technology Enhanced Learning: The Case of Feedback Mechanisms. Bulletin of the IEEE Technical Committee on Learning Technology, 17(4), 6-9.
  38. Mazarakis, A., & Peters, I. (2015). Science 2.0 and Conference Tweets: What? Where? Why? When? The Electronic Journal of Knowledge Management, 13(4), 269-282.
  39. Siegfried, D., Mazarakis, A., & Peters, I. (2015). Social Media und deren Nutzung in den Wirtschaftswissenschaften. WiSt – Wirtschaftswissenschaftliches Studium, 44(8), 469-472.
  40. Mazarakis, A., & Peters, I. (2015). Tweets and Scientific Conferences: The Use Case of the Science 2.0 Conference. In Mesquita, A., & Peres, P. (Hrsg.), Proceedings of the 2nd European Conference on Social Media (ECSM 2015) (S. 323–331). Reading, UK: Academic Conferences and Publishing International Limited.
  41. Top 3 Best Paper

  42. Mazarakis, A., & Peters, I. (2015). Quo Vadis Scholarly Communication in Economics? Proceedings of the Workshop "The Future of Scholarly Communications in Economics" (S. 1-8).
  43. Lemke, S., Mazarakis, A., & Peters, I. (2015). Understanding Scientific Conference Tweets. Proceedings of the 17th General Online Research Conference (GOR 2015) (S. 52–53). Köln: Deutsche Gesellschaft für Online-Forschung (DGOF).
  44. Zweiter Platz Best Poster Award

  45. Mazarakis, A, & Peters, I. (2015). Digging Conference Tweets and Finding Conference Related Tweeting Behavior and Gender Disparities. 2nd GESIS Computational Social Science Winter Symposium 2015. (S. 1–2).
  46. Mazarakis, A. (2015). Feedback for Crowd Motivation: Experimental Evidence from five Course Wikis. Workshop: Examining the Essence of the Crowds: Motivations, Roles and Identities at European Conference on Computer Supported Cooperative Work - ECSCW 2015. (S. 1–2).
  47. Siegfried, D., Mazarakis, A., & Peters, I. (2015). Usage of Social Media Services in economics. Kiel: ZBW – Deutsche Zentralbibliothek für Wirtschaftswissenschaften – Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft.

  48. 2014

  49. Morschheuser, B. S., Rivera-Pelayo, V., Mazarakis, A., & Zacharias, V. (2014). Interaction and Reflection with Quantified Self and Gamification: an Experimental Study. Journal of Literacy and Technology, 15(2), 136-156.
  50. Siegfried, D., Mazarakis, A., & Peters, I. (2014). Nutzung von Social-Media-Diensten in den Wirtschaftswissenschaften. Kiel: ZBW – Deutsche Zentralbibliothek für Wirtschaftswissenschaften – Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft.

  51. 2013

  52. Mazarakis, A. (2013). Like Diamonds in the Sky – How Feedback Can Boost the Amount of Available Data for Learning Analytics. International Journal of Technology Enhanced Learning 5(2), 107-116.
  53. Mazarakis, A. (2013). Neuere Faktoren der Wahrnehmungsorganisation zur Unterstützung des multimedialen Lernens. Gestalt Theory, 35(4), 321-348.
  54. Kaschig, A., Maier, R., Sandow, A., Lazoi, M., Schmidt, A., Barnes, S.-A., Bimrose, J., Brown, A., Bradley, C., Kunzmann, C., & Mazarakis, A. (2013). Organisational Learning from the Perspective of Knowledge Maturing Activities. IEEE Transactions on Learning Technologies, 6(2), 158-176.
  55. Morschheuser, B. S., Rivera-Pelayo, V., Mazarakis, A., & Zacharias, V. (2013). Gamifying Quantified Self Approaches for Learning: An Experiment with the Live Interest Meter. In Buchem, I., Attwell, G., & Tur, G. (Hrsg.), The PLE Conference 2013 – 4th International Conference on Personal Learning Environments, Berlin, Germany and Melbourne, Australia, July 10-12, 2013 (S. 68–80).
  56. Blau, B. S., Hildenbrand, T., Knapper, R., Mazarakis, A., Xu, Y., & Fassunge, M. G. (2013). Steering Through Incentives in Large-Scale Lean Software Development. In Maciaszek, L. A., & Zhang, K. (Hrsg.), Evaluation of Novel Approaches to Software Engineering - 6th International Conference, ENASE 2011, Beijing, China, June 8-11, 2011. Revised Selected Papers. Vol. 275, Communications in Computer and Information Science. (S. 32-48). Berlin: Springer.
  57. Schmidt, A., Kunzmann, C., Braun, S., Holocher-Ertl, T., Cress, U., Mazarakis, A., Müller, L., u. a. (Hrsg.). (2013). Proceedings of the 2nd and 3rd International Workshops on Motivational and Affective Aspects. CEUR Workshop Proceedings (Bd. 957). Aachen: CEUR-WS.org.
  58. Mazarakis, A. (2013). Feedback und Anreize für die Nutzung von Web 2.0 Diensten. Karlsruhe: Karlsruher Institut für Technologie.

  59. 2012

  60. Braun, S., & Mazarakis, A. (2012) Semantic People Tagging @Work. In Cunningham, P., & Cunningham, M. (Hrsg.), eChallenges e-2012 Conference Proceedings (S. 1-9).
  61. Kaschig, A., Maier, R., Sandow, A., Brown, A., Ley, T., Magenheim, J., Mazarakis, A., & Seitlinger, P. (2012). Technological and Organizational Arrangements Sparking Effects on Individual, Community and Organizational Learning. In Ravenscroft, A., Lindstaedt, S., Kloos, C. D., Hernández-Leo, D. (Hrsg.), 21st Century Learning for 21st Century Skills - Proceedings of 7th European Conference on Technology Enhanced Learning, EC-TEL 2012 (S. 180–193). Heidelberg: Springer.
  62. Mazarakis, A. (2012). Social Ranking as a Feedback Mechanism to Raise Contributions in Course Wikis. In Ockenfeld, M., Peters, I., & Weller, K. (Hrsg.), Social Media und Web Science. (2. DGI-Konferenz, Düsseldorf, Germany) Tagungen der Deutschen Gesellschaft für Informationswissenschaft und Informationspraxis (DGI-Tagungen (S. 213–226). Frankfurt am Main: Deutsche Gesellschaft für Informationswissenschaft und Informationspraxis.
  63. Nominiert für den Young Information Professionals Best Paper Award

  64. Martin, J., Conte, T., & Mazarakis, A. (2012). Process Redesign for Liquidity Planning in Practice: An Empirical Assessment. In Ralyté, J., Franch, X., Brinkkemper, S., & Wrycza, S. (Hrsg.), Proceedings of the 24th International Conference on Advanced Information Systems Engineering (CAiSE 2012) (S. 581–596). Berlin: Springer.
  65. Mazarakis, A. (2012). Barrieren bei der organisationalen Nutzung von Wissensmanagement- und Web 2.0-Tools. In Beyreuther, T., Duske, K., Eismann, C., Hornung, S., & Kleemann, F. (Hrsg.), consumers@work - Zum neuen Verhältnis von Unternehmen und Usern im Web 2.0 (S. 64–75). Frankfurt am Main: Campus.

  66. 2011

  67. Mazarakis, A., Braun, S., & Zacharias, V. (2011). Feedback in social semantic applications. International Journal of Knowledge Engineering and Data Mining 1(4), 291–302.
  68. Teschner, F., Mazarakis, A., Riordan, R., & Weinhardt, C. (2011). Participation, Feedback & Incentives in a Competitive Forecasting Community, Proceedings of the International Conference on Information Systems (ICIS) (S. 1-14), Paper 16.
  69. Mazarakis, A., & van Dinther, C. (2011).Feedback Mechanisms and their Impact on Motivation to Contribute to Wikis in Higher Education. In Forte, A., & Ortega, F. (Hrsg.), Proceedings of the 7th International Symposium on Wikis and Open Collaboration (WikiSym '11) (S. 215–216). New York, NY, USA: ACM.
  70. Mazarakis, A., Kunzmann, C., Schmidt, A., & Braun, S. (2011). Culture-Awareness for Supporting Knowledge Maturing in Organizations. In Eibl, M., & Ritter, M. (Hrsg.), Workshop-Proceedings der Tagung Mensch & Computer 2011 (S. 99–106). Chemnitz: Universitätsverlag.
  71. Mazarakis, A., Braun, S., Kunzmann, C., Schmidt, A., Stocker, A., Richter, A., & Koch, M. (2011). Motivation und kulturelle Barrieren bei der Wissensteilung im Enterprise 2.0. In Eibl, M., & Ritter, M. (Hrsg.), Workshop-Proceedings der Tagung Mensch & Computer 2011 (S. 81–85). Chemnitz: Universitätsverlag.
  72. Mazarakis, A., & van Dinther, C. (2011). Motivationssteigerung in Wikis durch systemneutrales Feedback. In Eibl, M. (Hrsg.), Mensch & Computer 2011 (S. 221–230). München: Oldenbourg.
  73. Mazarakis, A., & van Dinther, C. (2011). Motivation durch Feedbackmechanismen in Vorlesungswikis - Welche versprechen mehr Wirkung? In Rohland, H., Kienle, A., & Friedrich, S. (Hrsg.), DeLFI 2011 - Die 9. e-Learning Fachtagung Informatik (S. 255–266). Bonn: Gesellschaft für Informatik.
  74. Kunzmann, C., Mazarakis, A., & Schmidt, A. (2011). MSKWM2011 – Motivationale, soziale und kulturelle Aspekte im Wissensmanagement. In Maier, R. (Hrsg.), 6th Conference on Professional Knowledge Management. Bonn: Gesellschaft für Informatik.

  75. 2010

  76. Kaschig, A., Maier, R., Sandow, A., Lazoi, M., Barnes, S., Bimrose, J., Bradley, C., Brown, A., Kunzmann, C., Mazarakis, A., & Schmidt, A. (2010). Knowledge Maturing Activities and Practices Fostering Organisational Learning: Results of an Empirical Study. In Wolpers, M., Kirschner, P. A., Scheffel, M., Lindstaedt, S., & Dimitrova, V. (Hrsg.), Sustaining TEL: From Innovation to Learning and Practice 5th European Conference on Technology Enhanced Learning (EC-TEL 2010) (S. 151–166). Heidelberg: Springer.
  77. Akzeptanzrate der Konferenz: 16%; STELLAR Special Mention Paper Award

  78. Seifert, S., Krämer, J., & Mazarakis, A. (2010). Anreize zur Nutzung von Wikis in der Hochschullehre - Ergebnisse eines Pilotprojekts. In Ziegler, J., & Schmidt, A. (Hrsg.), Mensch & Computer 2010 (S. 179–188). München: Oldenbourg.
  79. Mazarakis, A., & Krämer, J. (2010). Feedbackmechanismen zur Steigerung der Beteiligung im Web 2.0 – Ergebnisse einer Feldstudie zu Vorlesungswikis. In Schroeder, U. (Hrsg.), Interaktive Kulturen - Workshop-Band. Proceedings der Workshops der DeLFI 2010 - Die 8. E-Learning Fachtagung Informatik der Gesellschaft für Informatik e. V. (S. 187–192). Berlin: Logos.
  80. Mazarakis, A. (2010). Motivation and Web 2.0 - Using neutral feedback to stimulate participation. JURE 2010 - Connecting Diverse Perspectives On Learning And Instruction - A Conference Of Synergy. (S. 15). Earli.
  81. Mazarakis, A. (2010). Die neueren Faktoren der Wahrnehmungsorganisation und der Split-Attention-Effect - Ergebnisse eines online durchgeführten Experiments. TeaP 52. Tagung experimentell arbeitender Psychologen. (S. 272).
  82. Happel, H.-J., & Mazarakis, A. (2010). Considering Information Providers in Social Search. 2nd International Workshop on Collaborative Information Seeking at The 2010 ACM Conference on Computer Supported Cooperative Work - CSCW 2010. (S. 1–5).

  83. 2009

  84. Mazarakis, A. (2009). Revisions of the Split-Attention Effect. In Cress, U., Dimitrova, V., & Specht, M. (Hrsg.), Learning in the Synergy of Multiple Disciplines - 4th European Conference on Technology Enhanced Learning EC TEL 2009 (S. 615–620).
  85. Mazarakis, A. (2009). Cognitive Psychological Expansions Of The Split-Attention Effect. In Poulymenakou, A., Pouloudi, N., & Pramatari, K. (Hrsg.), 4th Mediterranean Conference On Information Systems MCIS 2009 (S. 12–20).
  86. Mazarakis, A. (2009). Kann zu viel Nähe schaden? - Revisionen zum split-attention effect. In Wandke, H., Kain, S., & Struve, D. (Hrsg.), Mensch & Computer 2009 (S. 403–412). München: Oldenbourg.

  87. 2007

  88. Mazarakis, A. (2007). Cognitive Load Theory und der split-attention effect: Ein empirischer Test kognitionspsychologischer Erweiterungen. Mannheim: Universität Mannheim.