Private Homepage von Dr. rer. pol. Dipl.-Psych. Athanasios Mazarakis  
     
   
 

Nach Jahren


    2023

  1. Mazarakis, A., Bernhard-Skala, C., Braun, M., & Peters, I. (2023). What is Critical for Human-Centered AI at Work? - Towards an Interdisciplinary Theory. Frontiers in Artificial Intelligence, 6, 1257057.
  2. https://doi.org/10.3389/frai.2023.1257057

  3. Broer, I., Lemke, S., Mazarakis, A., Peters, I., Zinke-Wehlmann, C. (Hrsg.). (2023). The Science-Media Interface. De Gruyter Saur.
  4. https://doi.org/10.1515/9783110776546

  5. Brede, M., Mazarakis, A., & Peters, I. (2023). What Drives Researchers to Look up Research Publications They Found in the News? In I. Broer, S. Lemke, A. Mazarakis, I. Peters, & C. Zinke-Wehlmann (Hrsg.), The Science-Media Interface (S. 79-115). De Gruyter Saur.
  6. https://doi.org/10.1515/9783110776546-004

  7. Lemke, S., Mazarakis, A., & Peters, I. (2023). Path Model of the Interplay Between the Promotion and the Received Attention of Research Articles. In I. Broer, S. Lemke, A. Mazarakis, I. Peters, & C. Zinke-Wehlmann (Hrsg.), The Science-Media Interface (S. 117-138). De Gruyter Saur.
  8. https://doi.org/10.1515/9783110776546-005

  9. Broer, I. Lemke, S., Mazarakis, A., Peters, I, & Zinke-Wehlmann, C. (2023). Editorial: The Science-Media Interface – On the Relation Between Internal and External Science Communication. In I. Broer, S. Lemke, A. Mazarakis, I. Peters, & C. Zinke-Wehlmann (Hrsg.), The Science-Media Interface (S. VII-XVII). De Gruyter Saur.
  10. https://doi.org/10.1515/9783110776546-202

  11. Mazarakis, A., & Voit, T. (2023). Gam-R - Gamification Reloaded – 6th International Workshop. In Mensch und Computer 2023 - Workshopband (S. 1-3). Bonn: Gesellschaft für Informatik e. V.
  12. Bräuer, P., Berg, M., Mazarakis, A., & Peters, I. (2023). Movement in Virtual Time: How Virtual Reality Can Support Long-Term Thinking. In Mensch und Computer 2023 - Tagungsband (S. 477-481). New York, NY, USA: ACM.
  13. Bräuer, P., Werner, F., & Mazarakis, A. (2023). Extracting Game Design Elements from Voice-Enabled Games: A Review of Amazon Alexa Skills. In Koivisto, J., Bujic, M., DSouza, P., Xi, N., & Hamari, J. (Hrsg.), Proceedings of the 7th International GamiFIN Conference 2023. CEUR Workshop Proceedings (Bd. 3405) (S. 47-56). Aachen: CEUR-WS.org.
  14. Best Paper Award

  15. Mazarakis, A., & Bräuer, P. (2023). Gamification is Working, But Which One Exactly? Results from an Experiment with Four Game Design Elements. International Journal of Human-Computer Interaction, 39(3), 612-627.
  16. https://doi.org/10.1080/10447318.2022.2041909


    2022

  17. Bräuer, P., & Mazarakis, A. (2022). How to Design Audio-Gamification for Language Learning with Amazon Alexa? - A Long-Term Field Experiment. International Journal of Human-Computer Interaction.
  18. https://doi.org/10.1080/10447318.2022.2160228

  19. Mazarakis, A., & Voit, T. (2022). Gam-R - Gamification Reloaded – 5th International Workshop. In Marky, K., Grünefeld, U. & Kosch, T. (Hrsg.), Mensch und Computer 2022 - Workshopband (S. 1-3). Bonn: Gesellschaft für Informatik e. V.
  20. Mazarakis, A., & Bräuer, P. (2022). Gamification und die Wahrnehmung von Punkten – Eine Umfragestudie. In Marky, K., Grünefeld, U. & Kosch, T. (Hrsg.), Mensch und Computer 2022 - Workshopband (S. 1-5). Bonn: Gesellschaft für Informatik e. V.
  21. Bräuer, P., & Mazarakis, A. (2022). Eine sprachbasierte KI für politische Beteiligung (A Speech-Based AI for Political Participation). In Mühlhäuser, M., Reuter, C., Pfleging, B., Kosch, T., Matviienko, A., Gerling, K. S., Heuten, W., Döring, T., Müller, F. & Schmitz, M. (Hrsg.), Mensch und Computer 2022 - Tagungsband (S. 451-458). New York, NY, USA: ACM
  22. Bräuer, P., & Mazarakis, A. (2022). “Alexa, can we Design Gamification Without a Screen?” - Implementing Audio-Gamification for Intelligent Virtual Assistants. Computers in Human Behavior, 135 , 107362.
  23. https://doi.org/10.1016/j.chb.2022.107362


    2021

  24. Mazarakis, A. (2021). Gamification Reloaded - Current and Future Trends in Gamification Science. i-com - Journal of Interactive Media, 20(3), 279-294.
  25. https://doi.org/10.1515/icom-2021-0025

  26. Bräuer, P., Jacob, A., Mazarakis, A., & Peters, I. (2021). Vertrauenswürdigkeit und Visualisierungen im partizipativen Prozess der Endlagersuche für hoch radioaktive Abfälle in Deutschland. In T. Köhler, E. Schoop, & N. Kahnwald (Hrsg.), GeNeMe´21 - Gemeinschaften in Neuen Medien (S. 302-312). Dresden: TUDpress.
  27. Mazarakis, A., Jent, S., & Voit, T. (2021). Gam-R - Gamification Reloaded – 4th International Workshop. In Mensch und Computer 2021 - Workshopband (S. 1-3). Bonn: Gesellschaft für Informatik e. V.
  28. Mazarakis, A., Peters, I., & Schmitz, J. (2021). #wenigerHashtagswirkenwissenschaftlicher - Der Zusammenhang von Tweet-Eigenschaften und wahrgenommener Wissenschaftlichkeit. In Schmidt, T., & Wolff, C. (Hrsg.), Proceedings of the 16th International Symposium of Information Science (ISI 2021) (S. 44-63). Glückstadt: Verlag Werner Hülsbusch.
  29. Lemke, S., Mazarakis, A., & Peters, I. (2021). Conjoint Analysis of Researchers' Hidden Preferences for Bibliometrics, Altmetrics, and Usage Metrics. Journal of the Association for Information Science and Technology, 72(6), 777-792.
  30. https://doi.org/10.1002/asi.24445

  31. Mazarakis, A. (2021). Wissenschaftliche Tweets: Warum weniger mehr ist und wann ein Tweet als wissenschaftlich wahrgenommen wird [Blog post]. Abgerufen von https://www.zbw-mediatalk.eu/de/2021/04/wissenschaftliche-tweets-warum-weniger-mehr-ist-und-wann-ein-tweet-als-wissenschaftlich-wahrgenommen-wird/

  32. 2020

  33. Mazarakis, A., & Schmitz, J. (2020). Abschlussbericht: Klassifizierung wissenschaftlicher Tweets (KlawiT). Zenodo. https://doi.org/10.5281/zenodo.4033357
  34. Heck, T., Peters, I., Mazarakis, A., Scherp, A., & Blümel, I. (2020). Open Science Practices in Higher Education: Discussion of Survey Results from Research and Teaching Staff in Germany. Education for Information, 36(3), 301-323.
  35. https://doi.org/10.3233/EFI-190272

  36. Bräuer, P., & Mazarakis, A. (2020). Visualization of Turnover Rate in a Warehouse using Augmented Reality. In Proceedings of the Conference on Mensch und Computer (MuC '20) (S. 519-522). New York, NY, USA: ACM.
  37. Hahn, O., Lemke, S., Mazarakis, A. & Peters, I. (2020). Welche visuellen Elemente lassen Texte wissenschaftlich erscheinen? Eine empirische Untersuchung. In Proceedings of the Conference on Mensch und Computer (MuC '20) (S. 61-65). New York, NY, USA: ACM.
  38. Mazarakis, A., Jent, S., Bartel, A. & Janneck, M. (2020). Gam-R - Gamification Reloaded. In Mensch und Computer 2020 - Workshopband (S. 1-2). Bonn: Gesellschaft für Informatik e. V.
  39. Mazarakis, A., & Bräuer, P. (2020). Gamification of an Open Access Quiz with Badges and Progress Bars: An Experimental Study with Scientists. In Koivisto, J., Bujic, M., & Hamari, J. (Hrsg.), Proceedings of the 4th International GamiFIN Conference 2020. CEUR Workshop Proceedings (Bd. 2637) (S. 62-71). Aachen: CEUR-WS.org.
  40. Mazarakis, A., & Bräuer, P. (2020). First Directions for Using Gamification to Motivate for Open Access. arXiv:2002.03681 [cs]. https://arxiv.org/abs/2002.03681

  41. 2019

  42. Oberländer, A., Beucke, D., & Mazarakis, A. (2019, Oktober). Open Access - fachspezifische Workshops und Materialien. Poster Session präsentiert auf der Tagung Open-Access-Tage 2019 in Hannover.
  43. Herrlich, M., Mazarakis, A., Alexandrovsky, D., Göbel, S. & Malaka, R. (2019). Game Jam: Serious Games und Gamification. In Mensch und Computer 2019 - Workshopband (S. 518-520). Bonn: Gesellschaft für Informatik e. V.
  44. Bräuer, P., & Mazarakis, A. (2019). Erhöhung der Motivation für Open Access durch Gamification. In Mensch und Computer 2019 - Workshopband (S. 43-48). Bonn: Gesellschaft für Informatik e. V.
  45. Mazarakis, A., Jent, S., Bartel, A. & Janneck, M. (2019). Gam-R - Gamification Reloaded. In Mensch und Computer 2019 - Workshopband (S. 40-42). Bonn: Gesellschaft für Informatik e. V.
  46. Bräuer, P., & Mazarakis, A. (2019). Badges or a Leaderboard? How to Gamify an Augmented Reality Warehouse Setting. In Koivisto, J., & Hamari, J. (Hrsg.), Proceedings of the 3rd International GamiFIN Conference 2019. CEUR Workshop Proceedings (Bd. 2359) (S. 229-240). Aachen: CEUR-WS.org.
  47. Shema, H., Hahn, O., Mazarakis, A., & Peters, I. (2019). Retractions from Altmetric and Bibliometric Perspectives. Information - Wissenschaft & Praxis, 70(2-3), 98-110.
  48. https://doi.org/10.1515/iwp-2019-2006

  49. Lemke, S., Peters, I., & Mazarakis, A. (2019). “If you use social media then you are not working” - How do social scientists perceive altmetrics and online forms of scholarly communication? [Blog post]. Abgerufen von https://blogs.lse.ac.uk/impactofsocialsciences/2019/03/20/if-you-use-social-media-then-you-are-not-working-how-do-social-scientists-perceive-altmetrics-and-online-forms-of-scholarly-communication/
  50. Mazarakis, A., Mühling, A., Peters, I., Renz, M., & Wilke, T. (2019). „Mittendrin statt nur dabei“: KI in der Gesellschaft. In: Landesregierung Schleswig-Holstein (Hrsg.), Künstliche Intelligenz - Politische Ansätze für eine moderne Gesellschaft (S. 58-59). Kiel: Landesregierung Schleswig-Holstein, Staatskanzlei.
  51. Lemke, S., Mehrazar, M., Mazarakis, A., & Peters, I. (2019). “When you use social media, you are not working“: Barriers for the Use of Metrics in Social Sciences. Frontiers in Research Metrics and Analytics, 3:39, 1-18.
  52. https://doi.org/10.3389/frma.2018.00039

  53. Hall, M., Derrick, D. C., & Mazarakis, A. (2019). Introduction to the Minitrack on Collaboration via Social Media. Proceedings of the 52nd Hawaii International Conference on System Sciences - HICSS 52 (S.174-176).

  54. 2018

  55. Mazarakis, A., Nuredini, K., & Peters, I. (2018). Fake Science im Selbstversuch: Die Tricks der Predatory Journals [Blog post]. Abgerufen von https://www.zbw-mediatalk.eu/de/2018/12/a-self-expriment-in-fake-science-the-tricks-of-predatory-journals/
  56. Lemke, S., Mehrazar, M., Mazarakis, A., & Peters, I. (2018). Are There Different Types of Online Research Impact? Proceedings of the 81st ASIS&T Annual Meeting of the Association for Information Science & Technology (S. 282-289).
  57. Shema, H., Mazarakis, A., Hahn, O., & Peters, I. (2018). Retractions from Altmetric and Bibliometric Perspectives. Proceedings of the Workshop "altmetrics 18" at the 5th Altmetrics Conference (5:AM) (S. 1-11).
  58. Mazarakis, A., & Bräuer, P. (2018). Die Wissenschaft retten und dabei Spaß haben [Blog post]. Abgerufen von https://lab.sub.uni-goettingen.de/gamification.html
  59. Mazarakis, A., Jent, S., Bartel, A., & Janneck, M. (2018). Gam-R - Gamification Reloaded. In Dachselt, R., & Weber, G. (Hrsg.), Mensch und Computer 2018 - Workshopband (S. 99-102). Bonn: Gesellschaft für Informatik e. V.
  60. Bräuer, P., & Mazarakis, A. (2018a). AR in Order-Picking - Experimental Evidence with Microsoft HoloLens. In Dachselt, R., & Weber, G. (Hrsg.), Mensch und Computer 2018 - Workshopband (S. 361-368). Bonn: Gesellschaft für Informatik e. V.
  61. Bräuer, P., & Mazarakis, A. (2018b). Gamification und Augmented Reality für Lagerprozesse. In Dachselt, R., & Weber, G. (Hrsg.), Mensch und Computer 2018 - Workshopband (S. 103-111). Bonn: Gesellschaft für Informatik e. V.
  62. Hall, M., Mazarakis, A., Chorley, M., Caton., S. (Hrsg.). (2018). Special Issue on Following User Pathways for the International Journal of Human-Computer Interaction, 34(10), 895-969.
  63. Hall, M., Mazarakis, A., Chorley, M. J., Caton., S. (2018). Editorial of the Special Issue on Following User Pathways: Key Contributions and Future Directions in Cross-Platform Social Media Research. International Journal of Human-Computer Interaction, 34(10), 895-912.
  64. https://doi.org/10.1080/10447318.2018.1471575

  65. Mehrazar, M., Kling, C. C., Lemke, S., Mazarakis, A., & Peters, I. (2018). Can We Count on Social Media Metrics? First Insights into the Active Scholarly Use of Social Media. Proceedings of the 10th ACM Conference on Web Science - WebSci´18 (S. 215-219). New York, NY, USA: ACM.
  66. Mazarakis, A. & Bräuer, P. (2018). Gamification is Working, But Which One Exactly? Results from an Experiment with Four Game Design Elements. Proceedings of the Technology, Mind and Society Conference "TechMindSociety´18" (S. 22:1). New York, NY, USA: ACM.

  67. 2017

  68. Lemke, S., Mehrazar, M., Peters, I., & Mazarakis, A. (2017). Evaluating Altmetrics Acts through their Creators - How to Advance? Proceedings of the Workshop "altmetrics 17" at the 4th Altmetrics Conference (4:AM) (S. 1-3).
  69. Beucke, D., Gottschling, M., Krausz, A., Kusche, M., Lemke, S., Lindner, D., Mazarakis, A., Mehrazar, M., Orth, A., Peters, I., Weller, K. & Zagovora, O. (2017). Exploring the Meaning and Perception of Altmetrics. Proceedings of the 4th Altmetrics Conference (4:AM) (S. 1).
  70. Mazarakis, A. & Bräuer, P. (2017). Welche Gamification motiviert? Ein Experiment zu Abzeichen, Feedback, Fortschrittsanzeige und Story. In T. Köhler, E. Schoop, & N. Kahnwald (Hrsg.), GeNeMe´17 - Gemeinschaften in Neuen Medien (S. 246-255). Dresden: TUDpress.
  71. Besonders ausgezeichneter Beitrag vom Programmkomitee

  72. Lemke, S., & Mazarakis, A. (2017). Analyse wissenschaftlicher Konferenz-Tweets mittels Codebook und der Software Tweet Classifier. In T. Köhler, E. Schoop, & N. Kahnwald (Hrsg.), GeNeMe´17 - Gemeinschaften in Neuen Medien (S. 95-104). Dresden: TUDpress.
  73. Besonders ausgezeichneter Beitrag vom Programmkomitee

  74. Mazarakis, A. (2017). Gamification: Eine experimentelle Untersuchung der Spielelemente Abzeichen und Story. In M. Burghardt, R. Wimmer, C. Wolff, & C. Womser-Hacker (Hrsg.), Mensch & Computer 2017 - Tagungsband (S. 3-13). Bonn: Gesellschaft für Informatik e.V.
  75. Mazarakis, A., & Peters, I. (2017). Facebook und seine Tücken - ein Experiment an einer Bibliothek. In M. Burghardt, R. Wimmer, C. Wolff, & C. Womser-Hacker (Hrsg.), Mensch & Computer 2017 - Tagungsband (S. 321-325). Bonn: Gesellschaft für Informatik e.V.
  76. Blümel, I., Heck, T., Heller, L., Mazarakis, A., Peters, I., Scherp, A., & Weisel, L. (2017). Open Science in Higher Education. Open Science Conference. Open Science Conference (S.1)
  77. Heck, T., Blümel, I., Heller, L., Mazarakis, A., Peters, I., Scherp, A., & Weisel, L. (2017). Data set for the survey: Open Science in Higher Education. Zenodo. http://doi.org/10.5281/zenodo.400518

  78. 2016

  79. Peters, I., & Mazarakis, A. (2016). Twittern bei wissenschaftlichen Konferenzen: Männer sind anders, und Frauen auch. b.i.t.online, 19(5), 408-411.
  80. https://www.b-i-t-online.de/heft/2016-05/fachbeitrag-peters.pdf

  81. Mazarakis, A., Lemke, S., & Peters, I. (2016). Tweets and Scientific Conferences: The Use Case of the Science 2.0 Conference - Revisited. In Bernadas, C., & Minchella, D. (Hrsg.), Proceedings of the 3rd European Conference on Social Media (ECSM 2016) (S. 214-222). Reading, UK: Academic Conferences and Publishing International Limited.
  82. Hall, M., Mazarakis, A., Peters, I., Chorley, M., Mai, J.-E., Caton, S., & Strohmaier, M. (2016). Following User Pathways: Cross Platform and Mixed Methods Analysis in Social Media Studies. Proceedings of the 2016 CHI Conference Extended Abstracts on Human Factors in Computing Systems (CHI EA '16) (S. 3400-3407). New York, NY, USA: ACM.
  83. Hansson, K., Muller, M., Altamurto, T., Irani, L., Mazarakis, A., Gupta, N., & Ludwig, T. (2016). Crowd Dynamics: Exploring Conflicts and Contradictions in Crowdsourcing. Proceedings of the 2016 CHI Conference Extended Abstracts on Human Factors in Computing Systems (CHI EA '16) (S. 3604-3611). New York, NY, USA: ACM.
  84. Lemke, S., Mazarakis, A., & Peters, I. (2016). Data sets for the VfS-Jahrestagung 2014 and the Science 2.0 Conference 2014 and 2015. In Bruns, A., Moon, B., Paul, A., & Münch, F., Towards a typology of hashtag publics: a large-scale comparative study of user engagement across trending topics, Communication Research and Practice, 2(1), (S. 20-46).
  85. Mazarakis, A. (2016). Als Roboter in den USA: Eine etwas andere Konferenzteilnahme [Blog post]. Abgerufen von https://www.zbw-mediatalk.eu/2016/05/als-roboter-in-den-usa-eine-etwas-andere-konferenzteilnahme/
  86. Hansson, K., Muller, M., Altamurto, T., Light, A., Mazarakis, A., Gupta, N., & Ludwig, T. (2016). Toward a Typology of Participation in Crowdwork. Proceedings of the 19th ACM Conference on Computer-Supported Cooperative Work and Social Computing (CSCW 2016) Companion (S. 515-521). New York, NY, USA: ACM.
  87. Lemke, S., Mazarakis, A., & Peters, I. (2016). Characteristics of Twitter Usage at Scientific Conferences. Proceedings of the 18th General Online Research Conference (GOR 2016) (S. 34-35). Dresden: Deutsche Gesellschaft für Online-Forschung (DGOF).

  88. 2015

  89. Mazarakis, A. (2015). Using Gamification for Technology Enhanced Learning: The Case of Feedback Mechanisms. Bulletin of the IEEE Technical Committee on Learning Technology, 17(4), 6-9.
  90. https://tc.computer.org/tclt/wp-content/uploads/sites/5/2018/01/2_Mazarakis.pdf

  91. Mazarakis, A., & Peters, I. (2015). Science 2.0 and Conference Tweets: What? Where? Why? When? The Electronic Journal of Knowledge Management, 13(4), 269-282.
  92. https://academic-publishing.org/index.php/ejkm/article/view/1063/1026

  93. Siegfried, D., Mazarakis, A., & Peters, I. (2015). Social Media und deren Nutzung in den Wirtschaftswissenschaften. WiSt - Wirtschaftswissenschaftliches Studium, 44(8), 469-472.
  94. https://doi.org/10.15358/0340-1650-2015-8-469

  95. Mazarakis, A., & Peters, I. (2015). Tweets and Scientific Conferences: The Use Case of the Science 2.0 Conference. In Mesquita, A., & Peres, P. (Hrsg.), Proceedings of the 2nd European Conference on Social Media (ECSM 2015) (S. 323-331). Reading, UK: Academic Conferences and Publishing International Limited.
  96. Top 3 Best Paper

  97. Mazarakis, A., & Peters, I. (2015). Quo Vadis Scholarly Communication in Economics? Proceedings of the Workshop "The Future of Scholarly Communications in Economics" (S. 1-8).
  98. Lemke, S., Mazarakis, A., & Peters, I. (2015). Understanding Scientific Conference Tweets. Proceedings of the 17th General Online Research Conference (GOR 2015) (S. 52-53). Köln: Deutsche Gesellschaft für Online-Forschung (DGOF).
  99. Zweiter Platz Best Poster Award

  100. Mazarakis, A, & Peters, I. (2015). Digging Conference Tweets and Finding Conference Related Tweeting Behavior and Gender Disparities. 2nd GESIS Computational Social Science Winter Symposium 2015. (S. 1-2).
  101. Mazarakis, A. (2015). Feedback for Crowd Motivation: Experimental Evidence from five Course Wikis. Workshop: Examining the Essence of the Crowds: Motivations, Roles and Identities at European Conference on Computer Supported Cooperative Work - ECSCW 2015. (S. 1-2).
  102. Siegfried, D., Mazarakis, A., & Peters, I. (2015). Usage of Social Media Services in economics. Kiel: ZBW - Deutsche Zentralbibliothek für Wirtschaftswissenschaften - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft.

  103. 2014

  104. Morschheuser, B. S., Rivera-Pelayo, V., Mazarakis, A., & Zacharias, V. (2014). Interaction and Reflection with Quantified Self and Gamification: an Experimental Study. Journal of Literacy and Technology, 15(2), 136-156.
  105. http://www.literacyandtechnology.org/uploads/1/3/6/8/136889/bm_5.pdf

  106. Siegfried, D., Mazarakis, A., & Peters, I. (2014). Nutzung von Social-Media-Diensten in den Wirtschaftswissenschaften. Kiel: ZBW - Deutsche Zentralbibliothek für Wirtschaftswissenschaften - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft.

  107. 2013

  108. Mazarakis, A. (2013). Like Diamonds in the Sky - How Feedback Can Boost the Amount of Available Data for Learning Analytics. International Journal of Technology Enhanced Learning 5(2), 107-116.
  109. https://doi.org/10.1504/IJTEL.2013.059083

  110. Mazarakis, A. (2013). Neuere Faktoren der Wahrnehmungsorganisation zur Unterstützung des multimedialen Lernens. Gestalt Theory, 35(4), 321-348.
  111. https://docplayer.org/8325327-Neuere-faktoren-der-wahrnehmungsorganisation-zur-unterstuetzung-des-multimedialen-lernens.html

  112. Kaschig, A., Maier, R., Sandow, A., Lazoi, M., Schmidt, A., Barnes, S.-A., Bimrose, J., Brown, A., Bradley, C., Kunzmann, C., & Mazarakis, A. (2013). Organisational Learning from the Perspective of Knowledge Maturing Activities. IEEE Transactions on Learning Technologies, 6(2), 158-176.
  113. https://doi.org/10.1109/TLT.2013.14

  114. Morschheuser, B. S., Rivera-Pelayo, V., Mazarakis, A., & Zacharias, V. (2013). Gamifying Quantified Self Approaches for Learning: An Experiment with the Live Interest Meter. In Buchem, I., Attwell, G., & Tur, G. (Hrsg.), The PLE Conference 2013 - 4th International Conference on Personal Learning Environments, Berlin, Germany and Melbourne, Australia, July 10-12, 2013 (S. 68-80).
  115. Blau, B. S., Hildenbrand, T., Knapper, R., Mazarakis, A., Xu, Y., & Fassunge, M. G. (2013). Steering Through Incentives in Large-Scale Lean Software Development. In Maciaszek, L. A., & Zhang, K. (Hrsg.), Evaluation of Novel Approaches to Software Engineering - 6th International Conference, ENASE 2011, Beijing, China, June 8-11, 2011. Revised Selected Papers. Vol. 275, Communications in Computer and Information Science. (S. 32-48). Berlin: Springer.
  116. Schmidt, A., Kunzmann, C., Braun, S., Holocher-Ertl, T., Cress, U., Mazarakis, A., Müller, L., u. a. (Hrsg.). (2013). Proceedings of the 2nd and 3rd International Workshops on Motivational and Affective Aspects. CEUR Workshop Proceedings (Bd. 957). Aachen: CEUR-WS.org.
  117. Mazarakis, A. (2013). Feedback und Anreize für die Nutzung von Web 2.0 Diensten. Karlsruhe: Karlsruher Institut für Technologie.

  118. 2012

  119. Braun, S., & Mazarakis, A. (2012) Semantic People Tagging @Work. In Cunningham, P., & Cunningham, M. (Hrsg.), eChallenges e-2012 Conference Proceedings (S. 1-9).
  120. Kaschig, A., Maier, R., Sandow, A., Brown, A., Ley, T., Magenheim, J., Mazarakis, A., & Seitlinger, P. (2012). Technological and Organizational Arrangements Sparking Effects on Individual, Community and Organizational Learning. In Ravenscroft, A., Lindstaedt, S., Kloos, C. D., Hernández-Leo, D. (Hrsg.), 21st Century Learning for 21st Century Skills - Proceedings of 7th European Conference on Technology Enhanced Learning, EC-TEL 2012 (S. 180-193). Heidelberg: Springer.
  121. Mazarakis, A. (2012). Social Ranking as a Feedback Mechanism to Raise Contributions in Course Wikis. In Ockenfeld, M., Peters, I., & Weller, K. (Hrsg.), Social Media und Web Science. (2. DGI-Konferenz, Düsseldorf, Germany) Tagungen der Deutschen Gesellschaft für Informationswissenschaft und Informationspraxis (DGI-Tagungen (S. 213-226). Frankfurt am Main: Deutsche Gesellschaft für Informationswissenschaft und Informationspraxis.
  122. Nominiert für den Young Information Professionals Best Paper Award

  123. Martin, J., Conte, T., & Mazarakis, A. (2012). Process Redesign for Liquidity Planning in Practice: An Empirical Assessment. In Ralyté, J., Franch, X., Brinkkemper, S., & Wrycza, S. (Hrsg.), Proceedings of the 24th International Conference on Advanced Information Systems Engineering (CAiSE 2012) (S. 581-596). Berlin: Springer.
  124. Mazarakis, A. (2012). Barrieren bei der organisationalen Nutzung von Wissensmanagement- und Web 2.0-Tools. In Beyreuther, T., Duske, K., Eismann, C., Hornung, S., & Kleemann, F. (Hrsg.), consumers@work - Zum neuen Verhältnis von Unternehmen und Usern im Web 2.0 (S. 64-75). Frankfurt am Main: Campus.

  125. 2011

  126. Mazarakis, A., Braun, S., & Zacharias, V. (2011). Feedback in Social Semantic Applications. International Journal of Knowledge Engineering and Data Mining 1(4), 291-302.
  127. https://doi.org/10.1504/IJKEDM.2011.040651

  128. Teschner, F., Mazarakis, A., Riordan, R., & Weinhardt, C. (2011). Participation, Feedback & Incentives in a Competitive Forecasting Community, Proceedings of the International Conference on Information Systems (ICIS) (S. 1-14), Paper 16.
  129. Mazarakis, A., & van Dinther, C. (2011).Feedback Mechanisms and their Impact on Motivation to Contribute to Wikis in Higher Education. In Forte, A., & Ortega, F. (Hrsg.), Proceedings of the 7th International Symposium on Wikis and Open Collaboration (WikiSym '11) (S. 215-216). New York, NY, USA: ACM.
  130. Mazarakis, A., Kunzmann, C., Schmidt, A., & Braun, S. (2011). Culture-Awareness for Supporting Knowledge Maturing in Organizations. In Eibl, M., & Ritter, M. (Hrsg.), Workshop-Proceedings der Tagung Mensch & Computer 2011 (S. 99-106). Chemnitz: Universitätsverlag.
  131. Mazarakis, A., Braun, S., Kunzmann, C., Schmidt, A., Stocker, A., Richter, A., & Koch, M. (2011). Motivation und kulturelle Barrieren bei der Wissensteilung im Enterprise 2.0. In Eibl, M., & Ritter, M. (Hrsg.), Workshop-Proceedings der Tagung Mensch & Computer 2011 (S. 81-85). Chemnitz: Universitätsverlag.
  132. Mazarakis, A., & van Dinther, C. (2011). Motivationssteigerung in Wikis durch systemneutrales Feedback. In Eibl, M. (Hrsg.), Mensch & Computer 2011 (S. 221-230). München: Oldenbourg.
  133. Mazarakis, A., & van Dinther, C. (2011). Motivation durch Feedbackmechanismen in Vorlesungswikis - Welche versprechen mehr Wirkung? In Rohland, H., Kienle, A., & Friedrich, S. (Hrsg.), DeLFI 2011 - Die 9. e-Learning Fachtagung Informatik (S. 255-266). Bonn: Gesellschaft für Informatik.
  134. Kunzmann, C., Mazarakis, A., & Schmidt, A. (2011). MSKWM2011 - Motivationale, soziale und kulturelle Aspekte im Wissensmanagement. In Maier, R. (Hrsg.), 6th Conference on Professional Knowledge Management. Bonn: Gesellschaft für Informatik.

  135. 2010

  136. Kaschig, A., Maier, R., Sandow, A., Lazoi, M., Barnes, S., Bimrose, J., Bradley, C., Brown, A., Kunzmann, C., Mazarakis, A., & Schmidt, A. (2010). Knowledge Maturing Activities and Practices Fostering Organisational Learning: Results of an Empirical Study. In Wolpers, M., Kirschner, P. A., Scheffel, M., Lindstaedt, S., & Dimitrova, V. (Hrsg.), Sustaining TEL: From Innovation to Learning and Practice 5th European Conference on Technology Enhanced Learning (EC-TEL 2010) (S. 151-166). Heidelberg: Springer.
  137. Akzeptanzrate der Konferenz: 16%; STELLAR Special Mention Paper Award

  138. Seifert, S., Krämer, J., & Mazarakis, A. (2010). Anreize zur Nutzung von Wikis in der Hochschullehre - Ergebnisse eines Pilotprojekts. In Ziegler, J., & Schmidt, A. (Hrsg.), Mensch & Computer 2010 (S. 179-188). München: Oldenbourg.
  139. Mazarakis, A., & Krämer, J. (2010). Feedbackmechanismen zur Steigerung der Beteiligung im Web 2.0 - Ergebnisse einer Feldstudie zu Vorlesungswikis. In Schroeder, U. (Hrsg.), Interaktive Kulturen - Workshop-Band. Proceedings der Workshops der DeLFI 2010 - Die 8. E-Learning Fachtagung Informatik der Gesellschaft für Informatik e. V. (S. 187-192). Berlin: Logos.
  140. Mazarakis, A. (2010). Motivation and Web 2.0 - Using Neutral Feedback to Stimulate Participation. JURE 2010 - Connecting Diverse Perspectives On Learning And Instruction - A Conference Of Synergy. (S. 15). Earli.
  141. Mazarakis, A. (2010). Die neueren Faktoren der Wahrnehmungsorganisation und der Split-Attention-Effect - Ergebnisse eines online durchgeführten Experiments. TeaP 52. Tagung experimentell arbeitender Psychologen. (S. 272).
  142. Happel, H.-J., & Mazarakis, A. (2010). Considering Information Providers in Social Search. 2nd International Workshop on Collaborative Information Seeking at The 2010 ACM Conference on Computer Supported Cooperative Work - CSCW 2010. (S. 1-5).

  143. 2009

  144. Mazarakis, A. (2009). Revisions of the Split-Attention Effect. In Cress, U., Dimitrova, V., & Specht, M. (Hrsg.), Learning in the Synergy of Multiple Disciplines - 4th European Conference on Technology Enhanced Learning EC TEL 2009 (S. 615-620).
  145. Mazarakis, A. (2009). Cognitive Psychological Expansions Of The Split-Attention Effect. In Poulymenakou, A., Pouloudi, N., & Pramatari, K. (Hrsg.), 4th Mediterranean Conference On Information Systems MCIS 2009 (S. 12-20).
  146. Mazarakis, A. (2009). Kann zu viel Nähe schaden? - Revisionen zum split-attention effect. In Wandke, H., Kain, S., & Struve, D. (Hrsg.), Mensch & Computer 2009 (S. 403-412). München: Oldenbourg.

  147. 2007

  148. Mazarakis, A. (2007). Cognitive Load Theory und der split-attention effect: Ein empirischer Test kognitionspsychologischer Erweiterungen. Mannheim: Universität Mannheim.